مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
گزارش تخصصی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس کار و فناوری به کمک راهبرد های خلاقانه
چکیده :
خلاقیت موهبتی الهی وهمگانی است که ظهور آن مستلزم پرورش آن است. لذا مدرسه می تواند عامل مؤثری دررشد توانایی های خلاق کودکان ونوجوانان باشد.تاثیر محیط آموزشی برخلاقیت از جنبه های مختلف است.شرایط فیزیکی ،روابط عاطفی واجتماعی بین افراد،زمینه های علمی و یادگیری ،انگیزه کار،مدیریت و غیره.
معلمان به سبب ارتباط وسیعی که با دانش آموزان دارند،بیش ازسایرعوامل می توانند نقش مؤثری دررشدخلاقیت دانش آموزان داشته باشند.چنان که می توان گفت. معلمان نقش کلیدی در تجربه های خلاق دانش آموزان ایفا می کنند.
برای همه ما روشن است که برنامه وروش های آموزشی ما نه تنهاخلاقیت پرور نبوده بلکه با روش های غیر منطقی وقالبی هر گونه فرصت را برای ظهور این توانایی در ذهن دانش آموزان از بین برده است.در جوامع دیگر این موضوع به طور جدی بررسی شد،چنان که تورنس(1970)اعلام کرد؛روشهای آموزش وپرورش فعلی از موانع جدی رشد وتوسعه ی خلاقیت است.لذا بسیاری از جوامع به بازنگری جدی در نظام اموزش وپرورش خویش پرداختند.
مقدمه :
نگرش معلمان به خلاقیت،میزان شناخت آنها به موضوع ونحوه تدریس واداره کلاس ،تاثیر مستقیمی برغنی سازی محیط کلاس برای رشد خلاقیت دانش آموز دارد.
دوره خلاقیت باعث شده است که کلاس،دانش آموز محورباشد ومعلم نقش راهنما پیدا کرده است وچنان که اولیای شاگردان می گوینددید فرزندانشان نسبت به اطراف وطبیعت و کلاس خیلی بهتر شد،و همه دنیا را بادید مثبت می بینند وعلاقمندشده اند که مطالب بیشتری داشته باشد البته خود من هم روش کارم در مدرسه وکلاس عوض شده وسعی میکنم شخصیت دانش آموزان را زیر سوال نبرم وبیشتر با تشویق باعث پیشرفت انها شوم.
یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روش های یاد دهی- یاد گیری است. اگر روش های تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و تواناییهای معلمین قرار میگیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را نمره بالا گرفتن دانش آموزمی دانند و به خلاقیت اهمیت نمی دهند و به دانش آموزی که نمره اش خوب باشد، توجه بیشتری میکنند و خود را تنها فرمانده کلاس میدانند اما در این میان معلمین آگاهی نیز هستند که فرا گیرندگان را افرادی صاحب فکر میدانند و برای بروز خلاقیت آموزش میدهند و از کلیه امکانات وابزارها برای آسانترکردن یاد گیری کمک میگیرند
گزارش تخصصی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس کار و فناوری
گزارش تخصصی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس کار و فناوری
نظرات شما عزیزان: